Hittegolf! - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Gillian Krassenburg - WaarBenJij.nu Hittegolf! - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Gillian Krassenburg - WaarBenJij.nu

Hittegolf!

Blijf op de hoogte en volg Gillian

12 Februari 2017 | Australië, Petrie Terrace

Nou we zijn nu dus (gelukkig) in Brisbane en niet meer in Sydney, daar was het namelijk een record temperatuur van 50°C!
Het is niet normaal hoeveel maatregelen er worden genomen en wat er allemaal voor gebeurt, burgemeester, politie chef, brandweer chef ect ect (allemaal van Sydney) waren allemaal op het nieuws en het was zelfs BREAKING NEWS!
Maar goed gelukkig hebben wij hier niet veel last van en was het zoals gister MAAR 35°C met een gevoels temperatuur van 39°C/40°c... Dan ben je toch wel blij met de uitvinding van airco haha!
Zoals vandaag was het 32°C en het voelde als 37°C. En het was toen nog maar 8:00uur.

Voor de rest zijn we druk bezig naar werk te zoeken wat helaas nog steeds niet hard gaat. We horen van veel backpackers dat er moeite mee is, en zelfs van sommige dat de locals moeite hebben met werk te vinden (waarschijnlijk door alle backpacker/aziaten die hier werken voor minder). Daarom is ook waarschijnlijk die backpackers tax gestart, om ze een beetje minder te laten komen.

Maar goed de afgelopen dagen is er niet veel anders gedaan als naat banen zoeken. We zijn gister dan wel weer gezellig naar een voedsel markt gegaan, en daar wat gegeten enzo.

• 12 Februari 2017 - 21:34

0ma Humpy:

Hoi Gil, zo te zien lijden jullie geen honger. Denk maar aan je lijn.
    Dikke knuffel. OMA.